Skip to main content
Expand Collapse Introduction Marqué
  • Annonces des enseignants
Expand Collapse Section 1: General activities in English for economics Marqué
  • 2025-06-07 The cost of losing trust in the US
  • 2025-06-05 Lonely with smartphones and few children
  • 2025-05-23 Gold: from "barbarous relic" to "Trump trade"
  • 2025-04-17 What is happening to the US dollar?
  • 2025-04-08 Trump turns his back on foundation of US power (by Faisal Islam, BBC)
  • 2025-04-01 Some key facts about Brexit
  • 2025-02-11 What is Money - some ideas
  • 2025-02-04 What is Trumpism?
  • 2025-01-30 "Making Sense of Chaos" by J. Doyne Farmer, 2024
  • 2024-11-05 "Why Nations Fail" by Acemoglu and Robinson (2012)
  • 2024-09-16 What is economics (ChatGPT 4o query)
  • 2023 Deglobalisation
  • 2023 Unconventional monetary policy
  • 2023 The social provisioning approach of feminist economics
  • 2023 Doughnut economics for the 21st century
  • 2023 Money - in simple words
  • 2022 Oct The UK economic crisis
  • 2022 Yap stones: the "most philosophical" idea of currency
  • 2022 Brexit six years on
  • 2022 "Invisible Women" by Caroline Criado Perez (published 2019)
  • 2022 Early indications of the economic consequences of the war in Ukraine
  • 2022 Katrine Marçal, "Who Cooked Adam Smith's Dinner?", 2016.
  • 2022 Non-fungible tokens (NFTs) and art market, Financial Times video (Nov 19, 2021),
  • 2022 "Where crypto 'anarchy' will end"
  • 2021 Mark Carney "Value(s): Climate, Credit, Covid and How We Focus on What Matters", 2021
  • 2021 How cities tackle climate change
  • 2020 The carbon footprint of food
  • 2020 How far will electric transport take us
  • 2020 Low interest rates and inflation
  • 2020 How to put a price on nature
  • 2020 Why we fail to prepare for disasters
  • 2020 Low interest rates and inflation
  • 2017 Summary of Dani Rodrik, "The Globalisation Paradox", 2011.
  • 2015 Jeoffrey Sachs on the dilemmas of migration
Expand Collapse Section 2: Online quizzes and crossword puzzles Marqué
Expand Collapse Section 3a: Activities for Semester 2 Marqué
  • Avengers film "Infinity War" (course by Léa Marchal on international trade)
  • Arguments against trade (course by Léa Marchal on international trade)
  • The difference between intrinsic and extrinsic motivation (Course by J. Beuve & L. Rochaix)
  • The Euro Zone Crisis: 10 Years Later (course by Arnaud Lechevalier)
Expand Collapse Section 3b: Activities for Semester 2 (online format - for students at Paris 1) Marqué
  • Activity : Arguments Against International Trade (explanation by Tyler Cowen)
  • Avengers: The Story of Globalization (episode 1)
  • Activity - "Where crypto ‘anarchy’ will end” ?
  • Activity - ABBA – Money, Money, Money
  • Activity - Who Cooked Adam Smith's Dinner? A Story about Women and Economics
  • Activity - The Tyranny of Merit
Expand Collapse Section 4: Other videos - economics in music and art Marqué
  • ABBA - Money, Money, Money
  • "Money" by Philip Larkin
Skip Navigation
Hide Navigation blockShow Navigation block

Navigation

  • Home

    • My courses

    • Courses

      • Guides d'utilisation des EPI

        • Documentation SUN

          • Expérimentations

          • ...

          • Créer des présentations interactives avec H5P

          • Vidéos interactives (Panopto, H5P)

          • Office 365

          • Outils numériques pour l'enseignement

          • Construire un cours en ligne

          • Espace guides BigBlueButton

          • Formation - Compléter et enrichir un cours

            • Droits d'utilisation de ressources numériques

              • URLLes licences Creative Commons : comment ça marche ? (vidéo, 2 min)

          • Panorama des outils-services numériques à Paris 1

          • Guides créer et gérer des remises de devoirs

          • Compilatio

          • SUN - Plateforme Moodle-EPI

          • Guides Panopto

          • Guides Zoom

          • Produire une video

        • EPi_Gone

        • Mode d'emploi des fonctionnalités d'évaluation

        • Guide EPI : Guide des fonctionnalités de communica...

        • Guide des fonctionnalités collaboratives

        • Guide EPI : Guide étudiants

        • Mode d'emploi des EPI (enseignants)

        • Questions fréquentes

      • Autres formations

      • Année 2024-2025

      • Année 2023-2024

      • Année 2022-2023

      • Année 2021-2022

      • Amphis virtuels

Logo

SUN - Formation "Compléter et enrichir votre enseignement avec des ...

  • Close
    Toggle search input
    • Aide
    • Utilisateurs
    • Comment se connecter
    • Étudiants
    • Guide EPI
    • Enseignants
    • Mode d'emploi des EPI
    • Questions fréquentes
    • English ‎(en)‎
    • Français ‎(fr)‎
  • Log in
  1. Courses
  2. Guides d'utilisation des EPI
  3. Documentation SUN
  4. Formation - Compléter et enrichir un cours
  5. Droits d'utilisation de ressources numériques
  6. Les licences Creative Commons : comment ça marche ...
  • More

Les licences Creative Commons : comment ça marche ? (vidéo, 2 min)

Completion requirements
Click on Les licences Creative Commons : comment ça marche ? (vidéo, 2 min) to open the resource.

Logo et lien vers le site de l'université Panthéon Sorbonne

 © 2024 EPI | Mentions légales | Contacts | Charte d'utilisation | Aide numérique | Enseigner avec le numérique à Paris 1 | Accessibilité : non conforme

Data retention summary
Get the mobile app